Kopers begeleiding bij uw kopers proces

De taak van kopers begeleiding bestaat uit het organiseren, in elkaar vlechten en stroomlijnen van tientallen onderdelen. Deze onderdelen zijn verdeeld over twee processen die naast elkaar lopen, maar in elke bouwfase met elkaar gelinkt zijn: het bouwproces en het kopers proces. De kopers begeleiding zorgt dat deze twee processen elkaar niet frustreren en voorkomt daarmee onnodige vertragingen en faalkosten. De kopers begeleiding speelt een rol vanaf de verkoop van uw nieuwbouwtraject, maar kan al ingezet worden vanaf de verkoopvoorbereiding; De allround kopers begeleiding van esbopro vervult de rollen van front en back office.

Verkoopvoorbereiding

De verkoopvoorbereiding is belangrijk in het kopers proces. In de verkoopvoorbereiding zorgt de kopers begeleiding dat alle stukken van uw project gereed zijn om de verkoop te starten. Dit zijn de stukken die uiteindelijk voor de koper van belang zijn en onderdeel uitmaken van de contractstukken: de (koop-)/aannemingsovereenkomst, de garantiebepalingen Woningborg of SWK, de verkooptekeningen, de technische omschrijving, de procedure meer- en minderwerk en de kopers keuzelijst met extra opties).

Esbopro biedt verschillende niveaus in verkoopvoorbereiding.

Verkoop tekeningen

Een onderdeel van de contractstukken zijn de verkooptekeningen van de woning. Esbopro kijkt mee bij de totstandkoming van de tekeningen, controleert ze op juistheid, volledigheid, inhoud en begrijpelijkheid voor de koper. Ook het uitwerken van meerwerk opties door de architect begeleidt esbopro.

Esbopro biedt verschillende niveaus in het aansturen van de verkooptekeningen.

Technische omschrijving

De technische omschrijving geeft de specificaties van de nieuwbouwwoningen aan. Hierin staan de gebruikte materialen en het gekozen afwerkniveau van de woning. De kunst is om het document leesbaar te maken voor uw kopers.

Esbopro biedt verschillende niveaus in het aansturen van de technische omschrijving.

Procedure meer- en minderwerk

Bij de procedure meer- en minderwerk worden de spelregels rond de uitvoering ervan uitgelegd aan de koper. Ook afspraken over showroombezoek en retourprijzen voor sanitair en tegelwerk licht de kopers begeleiding toe. Dit is een niet te onderschatten onderdeel van het kopers proces.

Esbopro biedt verschillende niveaus in de procedure meer- en minderwerk.

Kopers keuzelijst

De kopers keuzelijst geeft de koper de mogelijkheid zijn woning met, door de bouwer en ontwikkelaar bedachte, opties uit te breiden. De keuze lijst bestaat uit een aantal onderdelen: bouwkundige opties, elektra, CV, loodgieter en sanitair, tegelwerk en keuken. In alle onderdelen verwerkt u een aantal standaard opties, zoals extra wandcontactdozen of een buitenkraan. Daarnaast kunt u een standaard lijst met opties opstellen die woning specifiek zijn: een uit- en/of aanbouw, een dakkapel of dakraam of een zolderindeling.

Esbopro biedt verschillende niveaus in het begeleiden van de kopers keuzelijst.

Showroom stellen

Kopers maken keuzes ten aanzien van sanitair, tegels en de keuken. Het doel van de kopers begeleiding is om het traject vanaf het showroombezoek tot aan de opdracht zo goed mogelijk te stroomlijnen.

Showrooms hebben een ingewikkeld proces. Wat is je standaard sanitair? Wat voor tegel zit er standaard in de woning? Hoe gaan we om met verrekenen? En wat krijgt de klant terug bij het kiezen voor een casco oplevering? Uitgaan van de kostprijs en goede afspraken over de mogelijkheden zijn uitgangspunt binnen het kopers proces. Bij esbopro kiest u voor standaard (1.0) of klantgerichte (2.0) kopers begeleiding.

Esbopro biedt verschillende niveaus in de begeleiding van het showroomproces.